MarloesNiemeijerFotografie-47.jpg
plakband.png
plakband.png

 

Een kijkje in mijn keuken 

Hoi, ik ben Marije

 

Het zat er altijd al in: de kracht van communicatie. Als klein meisje wond ik volwassenen om mijn vinger. En als puber debatteerde ik in de middelbare school versie van het Lagerhuis. Van mijn zus moest ik daarom altijd haar vriendjes bellen. En ik kletste me uit iedere situatie. Communicatie kwam, ging en werd uiteindelijk mijn passie om anderen te helpen!

 

Tóch niet mijn ding

Lang was ik onbewust bekwaam van mijn eigen kunnen. Totdat ik een studierichting moest kiezen na mijn HAVO. Mijn ouders en docenten adviseerden me iets met mijn talent te doen. En dus koos ik voor de opleiding Communicatiemanagement. Blij was ik dat ik op 21- jarige leeftijd een hbo-opleiding op zak had. Maar wat ik nu wilde worden: geen idee!

My Big Leap

Jaren van werken en leren in de praktijk volgden. Niet als specialist in communicatie, maar gewoon met mijn gezonde verstand. Ik werkte in credit management, als PA voor een advocaat-partner, volgde met succes een opleiding bedrijfskunde, promoveerde tot manager backoffice en werkte ten slotte in marketing & sales bij verzekeraar DAS. En toen gebeurde het. Na een periode van zwangerschapsverlof en het krijgen van 2 prachtkerels, kwam alles bij elkaar: de vele kansen in communicatie voor financieel en juridisch advieskantoren en mijn knowhow om dit te helpen veranderen. Ik waagde de sprong en startte mijn eigen onderneming in Communicatie & Transitie. 

Weg met die oude systemen, tradities en gebruiken

En welkom nieuwe waarden als authenticiteit, gelijkwaardigheid en empowerment. Ik wil bijdragen aan een businesscultuur, waarin ruimte is voor steeds grotere onderlinge verschillen, maar waarin we actief op zoek blijven gaan naar hoe we elkaar kunnen raken en vinden.

Van grijs naar groen 

Op 5 maart 2018 begon mijn avontuur als ondernemer. Niet langer wilde ik aan de zijlijn staan en toekijken hoe mensen en organisaties langzaamaan de waarden, kansen en verantwoordelijkheden van de nieuwe wereld zich eigen maakten. Nee, ik wilde dit proces versnellen, belangrijker maken en zo verandering teweeg brengen.
 

Vanuit deze droom creëerde ik mijn missie: meer kleur geven aan branches, bedrijven en kantoren met een zwart-wit imago. Immers: zij die het het hardst nodig hebben, hebben een helpende hand nodig. Ik help ze groeien in communicatie, cultuur en leiderschap. 

In 2018 begon ik met meer kleur geven aan het zwart-wit imago van de assurantiebranche. Inmiddels heeft mijn kleurtocht zich uitgebreid naar financieel en juridisch adviseurs. 
Who is next?

zonder logo_edited.jpg