Jouw ambitie is je onderscheidend vermogen

Weinig assurantiekantoren doen het. Zich onderscheiden met hun ambitie. Terwijl dit een goede reden is om juist voor jou te kiezen.


Mijn eerste vraag aan kantoren is daarom altijd: ‘Wat is je ambitie?’ Om er vervolgens door gerichte vragen achter te komen waar de kloof ligt tussen huidig en gewenst.


Vaak is deze ambitie in het begin nog vaag.

Maar wat als je durft te dromen?

‘Wat zie je dan?’

‘Wat wil je dan?’

‘Waar wil je aan bijdragen?’

‘En wat moet dit opleveren?’


Ja en dan heb je ‘m!

Jouw ambitie.

De basis.

En is deze ambitie jouw stip aan de horizon om onderscheidend te communiceren.


Uit de praktijk:

Gister gaf ik een training Klantgericht schrijven.

Hierin gaf ik ook de tip: Schrijf je ambitie op. In een voorstel óf in een moeilijk schadedossier.

Reken maar dat je klant daardoor ‘aan’ gaat en een goed gevoel krijgt.


Dus:

‘Stroop je mouwen op’

‘Bijt je ergens in vast’ of

‘Haal de onderste steen boven’


En vertel hiermee aan klanten waarom je iets doet en met welk (groter) doel. Ik weet zeker dat dit in de smaak valt en dat dit een kleurrijke afwisseling is met:

‘Vertrouwende u hiermee te hebben geïnformeerd’, wat ik zo'n ontzettende dooddoener vind.


Veel plezier met onderscheidend communiceren!


Dat lukt me niet zonder hulp

Wil je ook een lach op het gezicht van jouw klanten en prospects toveren met jouw ambitie? Maar gaat dat niet vanzelf?

Ik help je graag groeien!

Ben je benieuwd naar wat ik voor jou kan betekenen of geïnteresseerd in een samenwerking? Contact me via welkom@marijereniers.nl of 06 41 07 62 10.


Graag tot snel,

- Marije Reniers

Trainer en Coach voor het Assurantiekantoor

PS: Ik deel elke laatste woensdag van de maand tips over het groeien in identiteit, zichtbaarheid en klantcommunicatie. Wil je die ontvangen? Schrijf je nu in via deze link.




  • White LinkedIn Icon